Selasa, 10 November 2015

Tenaga Penyembuhan dan Minda Bawah Sadar

Tenaga Penyembuhan dan Minda Bawah Sadar

Penyembuhan tenaga yang berkaitan dengan minda bawah sedar boleh digambarkan sebagai maksud dari minda manusia untuk mengatasi penyakit. Salah satu daripada banyak aspek penyembuhan bertenaga adalah untuk entah bagaimana mempengaruhi minda bawah sedar atau apa juga dikenali sebagai minda tidak sedar, yang merupakan bahagian yang sangat halus minda. Menurut psikologi fikiran bawah sedar ini mempengaruhi tingkah laku dan pengalaman kami, walaupun kita tidak menyedari pengaruh asas. Terdapat juga banyak cara-cara lain untuk mempengaruhi proses penyembuhan. Perubatan herba, kerohanian, meditasi, berfikiran positif, rawatan, dan doa adalah beberapa. Satu lagi konsep yang penting untuk difahami adalah bahawa pengamal bukan bomoh itu semata-mata. Kami adalah secara semula jadi penyembuh kita sendiri dan kita boleh belajar untuk menyembuhkan melalui peranti luaran, tetapi yang paling penting, dari diri dalaman kita juga. Sesetengah memanggilnya Tuhan sendiri, Roh, atau Soul atau nama-nama seperti Jah, Kristus, Krishna, Allah atau Adonai. Terdapat banyak nama-nama untuk prinsip bertenaga universal yang sama. Ia mungkin mempunyai label agama peribadi dan juga yang bersifat bersifat peribadi. Tetapi kita bercakap tentang perkara yang sama. Idea ini adalah untuk berhubung dengan bahagian diri kita yang di luar tidak sedarkan diri, yang dikenali sebagai Super-kesedaran atau subjektif Minda, dan sesuai dengan segala kepercayaan agama dan rohani - iaitu tujuan untuk semua orang di Bumi, sihat atau tidak .

Pemikiran mental adalah satu tenaga yang boleh diubah. Sebagai Napoleon Hill pernah berkata - "kita menjadi apa yang kita fikirkan pada kebanyakan masa." Jika kita berfikir dan impian tentang pergi ke kolej dan menjadi doktor, seperti ramai doktor perlu, ia akan berlaku. Jika kita berfikir tentang perlumbaan kereta, kita mungkin akan menjadi seorang pemandu atau mekanik. Jika kita berfikir tentang dadah, alkohol dan lawan - baik, anda mungkin mendapat titik. Dan jika kita berfikir tentang tujuan hidup dan kewujudan Allah, maka ada kemungkinan tak terbatas. Kerana kenyataan bahawa kita cenderung untuk memikirkan semua perkara yang di luar diri dan berasingan kami, kami menjadi pertimbangan dan negatif. Yesus berkata - "Apa yang anda lakukan untuk sekurang-kurangnya seorang daripada mereka, yang anda lakukan kepada saya." Itulah kesedaran Agung di keterkaitan kepada semua orang. Adakah kita lupa peraturan keemasan sedikit, "Adakah kepada orang lain seperti yang anda akan mereka lakukan kepada kamu?" Ia tidak dipanggil keemasan untuk apa-apa. Lain bermakna semua orang lain, tanpa pengecualian. Tiada diskriminasi. Tiada prasangka. Yesus tidak mengajar falsafah idealistik. Dia telah bercakap tentang Realiti. Berapa ramai di dunia hari ini ingin melihat perang di Timur Tengah di tanah Israel? Ini adalah contoh utama pemikiran negatif. Ia boleh berlaku. Bagaimana boleh berfikir begitu negatif menghasilkan hasil yang positif seperti pembebasan, seperti beberapa agamawan mengisytiharkan? Ianya mustahil. Dan apa-apa kesimpulan yang tidak logik, hanya dapat diterima oleh tidak berpendidikan, atau oleh seseorang yang dipengaruhi secara negatif. Bawah sedar beberapa miskin tidak berpelajaran, yang tidak bersalah Mid-Timur kanak-kanak itu sedang diprogramkan sekarang untuk berfikir bahawa jika mereka membuat "pengorbanan besar" dengan meniup diri mereka untuk membunuh orang-orang kafir (bukan Islam), maka ganjaran di syurga sedang menunggu. Ini adalah karut tulen. Negatif beranak lebih negatif dan positif beranak lebih positif. Ia semudah itu, terus-terang dan logik.

Proses penyembuhan mesti bermula dengan nada positif, jadi kita perlu mula berfikir cara itu, tetapi kita telah belajar sejak kecil untuk melihat segala-galanya dan semua orang yang berasingan dari kami. Ini adalah "saya, saya dan saya" kesedaran - ego palsu. Kita cenderung untuk hidup kehidupan kita dalam mod ini kebanyakan masa. Hidup tidak semua tentang saya atau keluarga saya, masyarakat atau negara. Life termasuk semua orang dan semua yang wujud. Suci, Dalai Lama berkata, "Jika anda menyumbang kepada kebahagiaan orang lain, anda akan mencari matlamat sebenar, makna sebenar kehidupan." Dalam semua ajaran esoterik dan rohani kita mengetahui bahawa segala-galanya dan semua orang yang berkaitan. Dan itu benang biasa adalah Universal Tenaga Rohani. Dalam Bhagavad-Gita, Krishna berkata "segala-galanya bergantung kepada-Ku, seperti mutiara digantung pada benang." Dalam fizik kita belajar mengenai Teori Entanglement. Ia juga telah dinyatakan oleh Tao purba sebagai, "Semuanya memberi kesan kepada segala-galanya." Graviti dari planet bumi memberi kesan pengaruh ke atas objek yang paling jauh yang kita dapat bayangkan. Itulah saintifik dan Universal Law. Dengan cara yang sama, pemikiran kita, atau tenaga fikiran kita memberi kesan bukan sahaja badan kita sendiri dan fikiran, tetapi minda dan badan orang lain juga. Jadi berhati-hati apa yang anda fikirkan! Ini adalah salah satu sebab mengapa ada penyakit begitu banyak dan negatif di dunia - pemikiran yang mementingkan diri sendiri dan kekurangan keterkaitan antara satu sama lain, bumi dan alam sekitar kita.

Memprogram semula minda bawah sedar itu boleh dicapai dengan banyak proses - dengan berdoa, meditasi, ikrar, biofeedback atau hipnoterapi. Pemikiran yang membantu dalam rawatan penyakit mesti positif dan didakwa dengan beberapa emosi. Sama seperti mana-mana keinginan yang kuat kita perlu mencapai pekerjaan, wang, atau rakan kongsi yang baik, kita perlu berasa yang sama tentang penyembuhan kita sendiri. Iman juga merupakan alat yang sangat penting dalam penyembuhan, tetapi kita tidak dapat melihatnya dengan mata kita atau merasa dengan pancaindera kita; tetapi kita boleh merasainya melalui emosi kita.

Salah satu kunci yang sangat penting untuk penyembuhan adalah untuk menyimpan cek pada ego. Kami melakukan ini dengan memikirkan dan melayan orang lain dan menyambung kepada Roh, Tuhan atau apa jua nama satu mempersekutukan itu Universal Being atau Tenaga. Ini akan membantu menyimpan satu dalam keadaan yang lebih mudah menerima atau tunduk membisu. Kami cuba untuk belajar sesuatu yang amat penting, bukan sahaja mengenai proses penyembuhan, tetapi kira-kira sendiri kami juga, dan hubungan kita kepadanya Semua. Penyakit adalah kebanyakannya mengenai disconnectedness kita kepada Source. Ini tidak bermakna kita adalah kegagalan, buruk, atau apa-apa seperti itu. Ia hanya bermakna bahawa jika kita sakit, Allah cuba untuk mendapatkan perhatian kita. Dan yang mungkin menjadi perkara yang paling indah yang kita pernah mengalami. Walaupun ia mungkin sukar untuk memahami pada mulanya, seseorang itu harus berasa bersyukur dan bernasib baik bahawa Allah menunjukkan kepada kita begitu banyak perhatian.

Apabila kami telah membuat sambungan kepada Roh dan kekal dengannya, maka tidak ada akhir kepada kemungkinan penyembuhan, kemakmuran dan keamanan. Tetapi ia mengambil kuasa kehendak dan niat. Cuba untuk membuat jadual untuk "kerja penyembuhan" anda dan ikutinya. Dan dengan iman, kerendahan hati dan pandangan yang positif anda akan sembuh! Ini berkaitan dengan glaukoma atau sebarang penyakit lain. Hanya tidak berputus asa. Tidak kira berapa lama masa diambil. Masa hanya fungsi linear dunia material. Jika anda memikirkan ia, anda akan memahami bahawa intipati masa hanya SEKARANG. Tidak ada masa lalu kerana anda tidak boleh berpegang kepadanya dan tidak ada masa depan, per se, sehingga ia tiba. Masa depan adalah SEKARANG. Jika anda berfikir tentang koan Zen seperti mudah ini, "Adakah masa depan SEKARANG?" - Anda akan mendapatkannya. Jika anda mendapati diri semakin digalakkan atau negatif kerana anda tidak boleh melihat penyembuhan anda sendiri - hanya ingat masa itu hanya satu fungsi dunia material dimanifestasikan sementara dan tidak mempunyai asas dalam realiti. Anda sudah sembuh. Inilah yang pemikiran masa sekarang adalah semua tentang.

Berikut adalah contoh yang mudah untuk membuat penyataan pengesahan penyembuhan generik. Anda akan mendapati bahawa ia diformulasikan dalam apa-apa cara untuk menjadi saat ini, berhubung dengan Roh dan benar-benar positif. "Menerusi arus penyembuhan cinta yang mengalir dari Tuhan di dalam, saya kini penuh dan lengkap." Mantera ini, boleh dikatakan, perlu diulangi berkali-kali untuk sekurang-kurangnya 10 minit setiap kali, 3-4 kali sehari, sama ada secara senyap-senyap atau dengan kuat sebaik-baiknya dengan beberapa emosi. Dua masa yang terbaik untuk meditasi ini adalah hanya selepas kebangkitan pada waktu pagi (boleh dilakukan berbaring di atas katil) dan pada waktu malam (juga boleh berbaring di atas katil) sebelum tidur. Pada masa-masa fikiran cenderung untuk menjadi negeri yang lebih santai dan terbuka.

Satu perkara penting untuk diperhatikan adalah bahawa kita tidak boleh sembuh jika kita bermain mangsa. Ini adalah pemikiran negatif paling teruk. Jika kita mengambil tanggungjawab untuk penyembuhan kita sendiri, yang akan menjadi hasil daripada amalan bertenaga, maka kita perlu mengambil tanggungjawab untuk punca mundur mudah (kekurangan kemudahan) juga. Terdapat banyak hospital dan kemudahan penjagaan untuk menjaga sakit dan mati, atau yang seolah-olah tidak berdaya dan putus asa. Yang mengalir lesu, ketagih atau lemah berfikiran boleh tinggal terjebak dalam mod lama yang sama pemikiran dan juga boleh menjadi sebab untuk kesihatan kronik. Yesus berkata, "biarlah orang mati menguburkan orang mati." Jika anda berharap dan bersedia untuk perubahan yang indah dalam hidup anda, maka anda akan mendapatkan keuntungan tetapi ia memerlukan komitmen dan tenaga. Dan itulah apa yang kita bercakap tentang di sini - tenaga. Ia mengenai tenaga - Penyembuhan tenaga. Ia tenaga semua Allah dan kita semua diperbuat daripada Stuff sama. Tuhan tidak memilih bulu. Kita hanya perlu tune up pemikiran kita. Setiap seorang daripada kita mempunyai potensi yang sama, dan itu adalah untuk menjadi sihat, bahagia, dan damai.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar