Selasa, 10 November 2015

ADHD Alternatif Rawatan - Satu Adakah Terbaik Untuk Anak Anda?

ADHD Alternatif Rawatan - Satu Adakah Terbaik Untuk Anak Anda?

Mungkin saya perlu menyusun semula soalan dan tanya mana yang terbaik untuk anak anda. Mengapa? Kerana saya tidak percaya ada mana-mana satu ADHD rawatan alternatif yang akan bekerja dengan sendiri! Saya juga tahu bahawa ramai pakar-pakar perubatan mengatakan bahawa jenis gabungan rawatan yang termasuk masa hijau, diet, pengubahsuaian tingkah laku dan beberapa bentuk ubat pasti akan berusaha yang terbaik. Semua kajian sekarang menunjukkan kita ke arah ini.

Rawatan alternatif ADHD sentiasa menyebut diet seolah-olah ada satu diet untuk ADHD. Terdapat apa-apa seperti itu dan walaupun usaha-usaha besar Dr Feingold dan syarikat, satu yang mudah atau diet rumit tidak akan menyelesaikan masalah itu walaupun ada ramai orang yang bersumpah tentang diet di atas.

Setiap kanak-kanak adalah berbeza jadi terdapat beberapa orang yang alah kepada kasein dan tenusu manakala yang lain adalah alah kepada kacang dan sebagainya. Tetapi terdapat beberapa petunjuk yang sepatutnya membantu kita membuat keputusan mengenai sekurang-kurangnya diet yang sihat yang akan mengurangkan beberapa gejala ADHD. Apakah makanan ini dan apakah orang-orang yang benar-benar boleh membuat fungsi otak kanak-kanak ADHD ini lebih baik?

Agensi Piawaian Makanan UK melaporkan bahawa ramai daripada pewarna dan bahan tambahan dalam makanan ringan kanak-kanak adalah memudaratkan tingkah laku mereka dan seolah-olah untuk meningkatkan kegelisahan dan hiperaktif. Kerajaan UK menggesa syarikat-syarikat makanan secara sukarela melenyapkan pewarna ini yang pada dasarnya berasal dari tar arang batu. Yang pasti akan membantu.

Juga ramping pada Omega 3, magnesium dan zink boleh membantu. Sesetengah kanak-kanak ADHD seolah-olah mempunyai kekurangan pemakanan yang menunjukkan ini sebagai penyebab. Tetapi gula pada dasarnya kurang dan garam dan lebih banyak buah dan sayur-sayuran yang benar-benar akan membantu.

Satu lagi salah satu rawatan alternatif ADHD yang telah mendapat publisiti yang besar memberi anak-anak ADHD masa hijau cukup. Terdapat sebab-sebab yang kukuh untuk ini. Satu adalah bahawa anak-anak ADHD banyak menderita beban deria supaya pemandangan, bunyi dan bau yang akan datang pada mereka di pusat membeli-belah mungkin terlalu banyak untuk menanggung. Itulah sebabnya tantrums sabar berlaku lebih kerap di sana. Dengan menggantikan masa membeli-belah dengan masa hijau juga membantu. Anak-anak kurang hiperaktif apabila mereka tiba di rumah dan ia benar-benar membantu mereka mendapat tidur malam yang baik.

Ubat-ubatan homeopati dalam kombinasi dengan beberapa perkara di atas rawatan ADHD alternatif adalah pengganti yang hebat untuk dadah amphetamine yang menjejaskan pertumbuhan fizikal dan saraf kanak-kanak. Homeopati boleh mengembalikan keseimbangan hilang dan mengambil pendekatan holistik dan tidak ada kesan sampingan. Mungkin anda tidak tahu banyak mengenai homeopati dan bagaimana ia boleh membantu anak anda dengan ADHD.

Lihat, anda boleh mengucapkan selamat tinggal kepada semua kebimbangan mengenai risiko kesihatan, pergantungan, kesan sampingan jahat dan pakar kardiologi lawatan hanya dengan memilih remedi homeopati lebih selamat dan lembut. Anda akan menjadi sangat gembira anda berbuat demikian dan anda boleh menyertai berjuta-juta ibu bapa lebih santai yang kini mula menikmati kehidupan keluarga mereka lagi. Ia sesuai dengan sempurna dengan beberapa rawatan alternatif ADHD telah saya sebutkan di atas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar