Rabu, 11 November 2015

Feng Shui - Perkara Asas

Feng Shui - Perkara Asas

Terjemahan - angin air - adakah urutan perkataan ini mengingatkan anda apa sahaja yang anda pernah mendengar sebelum ini? Jika anda seperti saya, saya akan menganggap tidak. Manakala tafsiran ini mungkin tidak bermakna banyak, maksud di sebalik ia sering tidak. Manakala frasa 'angin air' tidak masuk akal kepada kebanyakan kita, tafsiran asal sering tidak. Menggunakan kuasa-kuasa positif 'qi' dari bumi dan langit, sistem ini Cina lama berusaha untuk mengimbangi dan meningkatkan tenaga segala macam perkara.

Semua bilik di rumah boleh disusun mengikut kaedah-kaedah Feng Shui dan sebenarnya, banyak rumah adalah. Tidak kira mana bilik di rumah yang anda mahu untuk menganjurkan, setiap bilik tunggal boleh dianjurkan menggunakan tradisi lama ini. Setiap bilik di rumah anda adalah saling berkaitan antara satu sama lain, hasil bagi tujuan Feng Shui, rumah yang digolongkan sebagai satu unit. Walau bagaimanapun, saya hanya ingin memberitahu anda tentang beberapa peraturan asas yang boleh digunakan untuk semua orang bilik menghabiskan masa di, untuk sekurang-kurangnya beberapa jam setiap hari, dalam bilik tidur.

Apabila membuat keputusan apa yang perlu diletakkan di dalam bilik tidur anda, mengikut Feng Shui, anda perlu menjauhkan diri daripada perkara seperti TV dan kelengkapan gimnasium. Barang-barang ini boleh menyebabkan tenaga negatif di dalam bilik tidur yang menghalang aliran mana-mana tenaga positif yang sudah ada. Sebaliknya, gambar gembira positif dan item adalah tepat bagi mana-mana bilik tidur. Untuk menghasilkan tenaga positif, mencari gambar-gambar yang positif dan perkara-perkara yang anda boleh pendua, sebagai salah satu sesuatu yang masih salah untuk bilik. Mengambil gambar-gambar yang terang, gembira dan positif serta perhiasan, walaupun membuat perhiasan pasti adalah sebahagian daripada sepasang. Pilih sesuatu yang membawa inspirasi atau gambar dengan dua manusia dalam mereka, pastikan mereka merasa positif. Jika anda rasa hebat tentang perkara-perkara di dalam bilik, maka kemungkinan anda berada di landasan yang betul. Walaupun anda tidak percaya pada idea keseluruhan Feng Shui, mempunyai item positif dan inspirasi akan membuat anda merasa lebih bahagia daripada sesuatu yang membuat anda berasa tertekan.

Feng shui juga akan membantu anda menentukan warna yang paling sesuai untuk mereka bentuk tetapan itu sempurna dalam bilik tidur anda Warna-warna kulit manusia, yang boleh berubah-ubah dari benar-benar pucat ke coklat gelap, semuanya dikatakan baik untuk bilik. Saya rasa kebanyakan daripada nada ini boleh menggabungkan dengan baik terutama dengan mana-mana warna yang lain. Jika anda memutuskan untuk menggunakan warna-warna ini, anda juga akan mendapati bahawa hiasan paling lain berjalan lancar dengan mereka, kerana mereka agak neutral. Daripada mempunyai skim warna yang sama di dalam bilik tidur, pertimbangkan untuk menggunakan warna kegemaran anda atau warna yang berbeza untuk meningkatkan bilik. Sebagai nada daging agak neutral, warna lain yang anda pilih harus pergi sangat baik dan kelihatan berkesan.

Bagi katil, terdapat banyak arahan ia boleh bertukar kepada. Anda perlu tahu yang aspek kehidupan anda yang anda mahu untuk mempengaruhi, dalam hampir semua daripada mereka, katil harus dipusingkan ke arah yang sedikit berbeza. Peraturan umum adalah, membuat keputusan yang mana sebahagian daripada hidup anda yang anda mahu tukar, kemudian meletakkan katil dalam arah yang sedikit berbeza. Tidak ada kedudukan kerja universal, jadi mencari jawatan itu menurut sebahagian daripada hidup anda yang anda mahu untuk memperbaiki. Jika anda tidak pasti apa yang setiap posisi bermakna, maka ada banyak cara untuk mengetahui, dari buku-buku untuk melayari Internet.

Sebagai Summerhill hartanah broker barang yang menghabiskan 27 tahun bekerja dengan rumah, saya mesti memberi amaran kepada anda: Berhati-hati! Sesuatu yang anda tidak patut lakukan, mengikut Feng Shui, adalah untuk mempunyai cermin menghadap katil anda. Anda masih boleh mempunyai satu di dalam bilik, walaupun. Menutup pintu bilik tidur anda serta pintu almari pakaian, adalah satu lagi cadangan Feng Shui memberi. Untuk beberapa individu, menutup pintu bilik tidur membuatkan mereka berasa selamat dan terjamin. Bagi sesetengah daripada anda yang menjaga pintu terbuka untuk sebab-sebab lain, seperti mendengar-hati untuk anak-anak, atau jika anda hanya tidak suka tertutup, maka menjaga mereka terbuka. Kebahagiaan anda adalah faktor yang paling penting. Tiada jumlah tenaga bermanfaat akan mengalir jika anda merasa sengsara di tempat tidur anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar