Selasa, 10 November 2015

Cara Menggunakan Chakra Tuning Forks

Cara Menggunakan Chakra Tuning Forks
Idea chakra atau pusat tenaga di dalam dan sekitar badan adalah pusat tumpuan banyak kaedah penyembuhan yang berbeza. Difahamkan bahawa jika tenaga mengalir dengan bebas melalui pusat-pusat chakra maka badan sihat. Ini adalah benar namun ada beberapa salah faham tentang apa ini benar-benar bermakna. Keadaan pusat tenaga merupakan gejala, bukan sebab jadi jika anda mendapati bahawa salah satu daripada pusat-pusat ini tidak mengalir, ada penyebab yang boleh menjadi fizikal, emosi atau spiritual. Yang perlu ditangani tetapi tujuan artikel ini adalah bagaimana untuk menggunakan Penala Chakra untuk membantu dengan penjelasan itu. Cara yang saya gunakan garpu ini adalah dua garpu pada satu masa, memberi tumpuan kepada hubungan antara setiap pusat tenaga serta pusat tertentu atau chakra.
Mula dengan chakra akar tala, ketik padanya kemudian meletakkannya ke atas chakra akar. Selepas beberapa saat, bulatkan garpu penalaan dalam gerakan arah jam di sekitar chakra.
Pickup Seterusnya garpu talaan bagi chakra suci dan mengikut prosedur yang sama dari langkah 1. Adakah ini untuk setiap chakra.
Anda boleh melakukan ini selepas atau sebaliknya prosedur mudah yang diterangkan di atas.
Pickup akar dan suci garpu penalaan chakra. Ketik mereka (tidak saling bertentangan) kemudian meletakkan mereka lebih chakra masing-masing.
Seterusnya, dengan garpu penalaan suci lebih chakra sakral, gerakkan chakra akar tala dari akar ke chakra sakral dalam gerakan memberus. Selepas pukulan memberus beberapa, ketik dua garpu terhadap satu sama lain dan bergerak mereka bersama-sama dari akar ke chakra sakral. Anda boleh melakukan gerakan ini beberapa kali.
Meletakkan chakra akar tala ke bawah dan mengambil solar plexus penalaan garpu. Dengan garpu yang suci dalam satu tangan dan plexus garpu solar di lain-lain, ketuk dan meletakkan mereka lebih chakra masing-masing. Perlahan-lahan bergerak garpu suci untuk plexus garpu solar. Kemudian ketik dua garpu penalaan bersama-sama dan memindahkan mereka dari chakra suci untuk plexus chakra solar.
Ulangi prosedur ini untuk setiap chakra yang tinggal.
Prosedur lanjutan adalah sama seperti di atas kecuali anda akan mewujudkan hubungan antara satu chakra dengan semua chakra seperti yang digariskan di bawah.
Root & Sacral
Akar & Solar Plexus
Akar & jantung
Root & Tekak
Root & 3 Mata
Akar & Crown
Akar & ke atas Crown
Seterusnya, bermula dengan Sacral dan Solar Plexus:
Sacral & Solar Plexus
Sacral & jantung
Sacral & Tekak
Sacral & 3 Mata
Sacral & Crown
Sacral & ke atas Crown
Sacral & Root
Ikut prosedur ini untuk sepanjang chakra. Pastikan anda mempunyai masa yang cukup untuk melengkapkan kitaran.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar