Selasa, 10 November 2015

Cara Deal Dengan Cepat Berpeluh berlebihan?

Cara Deal Dengan Cepat Berpeluh berlebihan?

Yang tidak perlu, berpeluh yang melampau, juga dikenali sebagai hiperhidrosis, adalah apabila jumlah peluh meningkat pada masa-masa yang tidak menjamin apa-apa jumlah yang tinggi peluh (salah satu kaedah yang badan untuk menyejukkan dirinya). Keadaan ini adalah memalukan, seperti yang ia boleh menghalang orang ramai sedar beberapa diri dari mengenakan diri mereka sendiri, yang akhirnya membawa kepada masalah kesihatan yang berpotensi. Oleh itu, adalah penting untuk mengetahui mengenai pelbagai cara bagaimana untuk berurusan dengan peluh berlebihan. Saya juga akan bercakap tentang panduan mengubati berpeluh semula jadi yang saya telah digunakan untuk menghilangkan masalah peluh berlebihan saya.

Punca-punca utama adalah sama ada secara genetik berasaskan, atau kerana gangguan daripada pituitari atau kelenjar tiroid, jangkitan, penyakit kronik, kesan sampingan ubat, dan lain-lain Pada asasnya, pengawalan suhu badan, dan oleh itu berpeluh, berpangkalan di kawasan otak yang dipanggil hipotalamus, dengan itu bermakna ada sesuatu yang tidak kena dengan komunikasi di antara otak dan sistem saraf. Selalunya sebenar disebabkan masalah ini pergi belum ditemui.

Terdapat pelbagai cara untuk merawat berpeluh melampau sama ada punca sebenar diketahui atau tidak. Salah satu rawatan biasa melibatkan penggunaan antiperspirant, dan bukannya deodoran. Belum lagi bahawa ubat-ubatan yang kadang-kadang anticholinergenic digunakan.

Terdapat rawatan lain yang kelihatan sedikit lebih ekstrem. Satu adalah di mana arus elektrik digunakan untuk mengurangkan peluh. Satu lagi adalah suntikan botulism toksin untuk mematikan saraf di kawasan yang terjejas.

Selepas membaca remedi di atas, ia kelihatan lebih semula jadi orang-orang yang akan menjadi rawatan yang menarik. Sebahagian daripada ini adalah juga berkesan meringankan sebahagian daripada pelbagai punca peluh berlebihan. Salah satu ubat yang biasa dipanggil Muriaticum natrum, tetapi juga dikenali sebagai natrium klorida, a. K. A. Rock garam. Lupulus adalah bahan yang biasanya digunakan apabila peluh agak sedalam-dalamnya dan lekat. Argentum Nitricum kebanyakannya berguna untuk orang-orang yang tidak perlu berpeluh adalah disebabkan oleh sebab-sebab kebimbangan. Terdapat satu lagi rawatan homeopati dipanggil castoreum yang membantu apabila digunakan terhadap lebih berpeluh berbau.

Walaupun terdapat banyak rawatan untuk berpeluh diketahui, ia seolah-olah kurangnya berlebihan adalah ubat-ubatan homeopati. Banyak dari zat yang disenaraikan di atas digunakan dengan jayanya di konsert untuk merawat masalah peluh. Banyak lagi kerja yang perlu dilakukan untuk mengetahui lebih lanjut mengenai bagaimana untuk berurusan dengan peluh berlebihan. Secara peribadi, saya berjaya menghilangkan semua masalah peluh saya dengan langkah demi langkah peluh penyingkiran panduan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar