Selasa, 10 November 2015

Gejala Asma Batuk Dan Pemulihan semula jadi

Gejala Asma Batuk Dan Pemulihan semula jadi

Jika seseorang mempunyai keadaan asma maka ia adalah sangat mudah untuk dikesan kerana ia datang dengan banyak batuk dan pendek nafas. Ini kerana keadaan itu bertindak dengan pelbagai alergen yang menyentuh perkara itu di sekitarnya. Dan kadang-kadang untuk doktor ia adalah salah satu masalah pernafasan teruk mereka perlu berurusan dengan, dan walaupun pada hakikatnya pesakit asma berfungsi dengan normal mereka boleh mempunyai serangan pada waktu tertentu atau mereka juga boleh mengalami tempoh yang lama nafas pendek.

Punca sebenar masalah pernafasan kerana saluran udara yang lebih kecil menghadapi kes-kes pengecutan yang tidak disengajakan yang memberi kesan kepada prestasi paru-paru yang. Terdapat cukup beberapa alergen yang berbeza yang mencetuskan asma dan mereka yakin sama ada keadaan, banyak habuk, pelbagai aktiviti fizikal, makanan tertentu dan minyak wangi juga akan mencetuskan serangan. Tetapi daripada senarai item hanya disebut debu alergen yang paling biasa yang diambil setiap hari. Jadi bagi seseorang untuk menghadkan serangan asma mereka perlu memastikan untuk menjauhkan diri dari semua alergen dan ini juga bermakna di rumah juga.

Walaupun fakta-fakta tertentu terdapat banyak pilihan rawatan untuk batuk biasa yang dikaitkan dengan asma, dan bagi kebanyakan pesakit asma semasa mereka menggunakan sama ada inhaler atau beberapa bentuk ubat makan untuk menangani keadaan. Malah ada orang yang mendapatkan mesin pernafasan untuk membantu dengan syarat, tetapi ada ubat semula jadi yang lebih berkesan. Dan rawatan semulajadi yang sama untuk kes itu adalah setitik madu setiap sekarang dan lagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar