Selasa, 10 November 2015

Bagaimana Untuk Menjalankan Rawatan Kutu Kepala

Bagaimana Untuk Menjalankan Rawatan Kutu Kepala

Ia bukan semua yang luar biasa untuk kanak-kanak untuk mempunyai kutu. Sememangnya, matlamat ibu bapa mereka adalah untuk menghapuskan parasit yang menjengkelkan, tetapi rawatan kutu kepala kadang-kadang boleh mengganggu. Mengikuti teknik-teknik cuba dan benar untuk kepala rawatan kutu telah dicadangkan oleh ibu bapa dan pakar perubatan.

Pemulihan semula jadi

Tiga sudu minyak zaitun, satu sudu teh minyak pokok teh dan satu sudu teh rosemary dicampur ke dalam syampu biasa telah membantu beribu-ribu orang dengan kepala kutu, menurut Universiti Stanford Packard Kanak-kanak Health Services Pediatric Hotline. Campuran ini muncul untuk menghapuskan telur kutu, walaupun ia tidak diluluskan oleh FDA sebagai rawatan kutu.

Teh minyak pokok berkesan terhadap jangkitan dan ciri-ciri anti-bakteria, anti-virus dan anti-kulat. Ia bertindak sebagai racun serangga dan mampu menembusi jauh ke dalam lapisan kulit. Ia juga menggalakkan penyembuhan dengan memudahkan pembentukan tisu parut. Peppermint, yang bercampur dengan baik dengan minyak pokok teh, adalah astringen yang mempunyai antiseptik, analgesik dan anestetik. Kedua-dua bahan-bahan berguna adalah mudah didapati di kedai-kedai kesihatan semulajadi.

Penyembuhan Lebih daripada nafas berbau dengan Listerine

Ramai orang mengalami kutu cadangkan tepu rambut anda dengan Listerine dan kemudian membungkus beg plastik kedap udara di seluruh rambut anda. Setelah dua jam berlalu, keluarkan beg plastik dan bilas rambut anda dengan cuka. Kemudian balut semula rambut anda dengan beg kedap udara bersih, yang harus ditinggalkan di tempat untuk satu jam lagi. Langkah terakhir adalah untuk membilas rambut dengan sempurna dengan air dan perapi kelapa.

Mayonis Bukankah Hanya Bumbu yang

Mengurut jumlah yang murah hati mayonis ke dalam rambut dan jauh ke dalam kulit kepala berfungsi dengan baik untuk ramai orang. Selepas mayonis yang digunakan, balut kepala anda dengan plastik dan biarkan selama satu jam. Kemudian, bilas rambut anda dengan air suam semasa menggunakan sikat untuk slaid mayonis daripada rambut anda. Langkah seterusnya adalah mencuci dengan pencuci pinggan mangkuk cecair untuk mengeluarkan minyak mayonis yang kekal. Selepas bilas dengan teliti, mencuci rambut anda kali kedua, kali ini menggunakan syampu biasa anda. Susulan dengan perapi yang termasuk sama ada teh minyak pokok atau minyak kelapa.

Jus lemon Serba Too

Selain kegunaannya dalam pembersihan dan memasak, jus lemon juga boleh digunakan sebagai rawatan kutu. Hanya campuran ½ cawan jus lemon dengan 2 sudu besar mentega cair, dan kemudian urut campuran ke rambut basah anda. Tinggalkan campuran dalam rambut anda selama setengah jam dan kemudian bilas dengan air suam. Sapukan perapi kelapa untuk rambut anda dan kemudian sikat ia lebih sinki atau tab mandi dengan sikat nit manakala perapi masih dalam rambut anda. Kutu dan telurnya akan jatuh daripada kulit kepala dan rambut anda bebas. Apabila anda selesai, basuh dan merapikan rambut anda seperti biasa.

Ramai orang mendakwa bahawa mencuci rambut mereka kerap dengan Ketua dan Bahu syampu membantu mencegah kutu dan telur kutu. Menggunakan logam, sikat nit bergigi halus akan mengeluarkan telur dari kulit kepala anda lebih berkesan daripada sikat plastik yang mungkin tidak tergendala semua telur. Harsh over-the-kaunter ubat tidak selalu menghapuskan telur sepenuhnya, dan beberapa bahan kimia mereka berpotensi berbahaya. Cuba salah satu rawatan kutu semula jadi, dan apabila anda mencari satu yang berjaya, menyimpan bahan-bahan di dalam almari anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar