Selasa, 10 November 2015

Sembelit Cure - Rawatan Berkesan dan Tetap Asli

Sembelit Cure - Rawatan Berkesan dan Tetap Asli

Pergerakan usus yang sukar atau tidak selaras atau tidak tetap untuk jangka masa yang besar dipanggil sembelit, tabiat yang sihat dan remedi mudah boleh memberi rawatan yang berkesan dan kekal kepada masalah ini. Skipping membuang air besar kadang-kadang tidak sembelit atau tidak adalah kekurangan air besar setiap hari, selama pemergian najis tidak sukar dan meneran dan najis tidak sukar. Kekerapan membuang air besar ditentukan oleh pencernaan sedangkan sembelit ini telah dipilih di dalam kolon yang bertanggungjawab untuk menghapuskan najis.

Terdapat banyak jenis sembelit yang dikelaskan mengikut sebab-sebab yang menyebabkan ia. Sesetengah orang mengalami sembelit yang boleh disebabkan oleh banyak sebab, umur yang berkaitan sembelit adalah semula jadi, wanita mengandung juga mengalami sembelit yang sebahagian besarnya disebabkan oleh hormon, perubahan diet dan fizikal, sesetengah orang mengalami sembelit selepas perjalanan dan paling menyusahkan adalah sembelit kronik yang seolah-olah untuk datang dan pergi tanpa apa-apa sebab. Remedi yang boleh memberikan penyelesaian kepada semua jenis sembelit dan penawar juga kekal kepada masalah ini.

Terdapat banyak faktor yang bertanggungjawab untuk memulakan sembelit dan untuk mendapatkan efektif dan kekal rawatan seseorang itu perlu membayar perhatian kepada semua pencetus untuk mengenal pasti punca sebenar masalah itu. Diet, kurang bersenam, ubat-ubatan, gaya hidup, tabiat pemakanan, tabiat, tekanan, makanan campuran atau bercanggah tidur, menekan keinginan untuk membuang air besar, sindrom usus dan penyakit adalah beberapa faktor yang boleh menggalakkan sembelit. Lain-lain isu-isu berkaitan kesihatan seperti kembung perut, senak, dan keasidan juga boleh memburukkan lagi masalah tersebut.

Terdapat banyak ubat mudah yang boleh mengubati masalah yang disebabkan oleh apa-apa sebab di atas, sembelit disebabkan oleh ubat-ubatan boleh diubati dengan menukar ubat yang merisaukan atas nasihat doktor dan sembelit yang berlaku disebabkan oleh apa-apa masalah atau penyakit boleh reda bersama-sama dengan utama masalah. Penggunaan halia dalam makanan atau sebagai bahan dalam teh atau salad boleh membantu dalam menyembuhkan pelbagai isu perut yang berkaitan termasuk sembelit sangat berkesan.

Pengambilan 6-8 kismis setiap hari selepas mendidih, menghancurkan dan meneran juga membantu amat pergerakan usus yang lancar. Pengambilan satu sudu teh madu dengan air suam semasa perut kosong pada waktu pagi adalah satu lagi ubat lama untuk berkesan mengurangkan sembelit dan ini boleh diambil secara tetap untuk mendapatkan penawar yang kekal. Urut ringan minyak mustard suam sebelum tidur sekitar laut juga membantu dalam pergerakan usus yang lancar.

Di antara buah-buahan buah-buahan Bael menyediakan satu ubat terbaik untuk sembelit, ia dipercayai bahawa penggunaan tetap buah ini boleh mengusir perkara tertua terkumpul tahi dalam sistem perkumuhan. Minimum 60 gm buah-buahan dalam bentuk mentah hendaklah diambil sebelum makan malam secara teratur untuk mengubati yang berkesan dan kekal sembelit. Semua buah-buahan lain kecuali pisang dan nangka juga membantu dalam smoothening air besar.

Penggunaan yang mencukupi air, pergerakan fizikal, latihan dan mengelakkan teh yang kuat, kopi dan alkohol adalah tabiat sokongan baik untuk merawat sembelit. Makanan pedas dan goreng dan makanan ditanggung lagi sistem pencernaan hendaklah juga tegas dielakkan untuk kelegaan cepat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar