Selasa, 10 November 2015

Rawatan IBS Asli Cina

Rawatan IBS Asli Cina

Sindrom Usus Mudah Rengsa adalah kejadian yang sangat sukar dalam kehidupan kita. Namun, tidak kira berapa keras kita cuba untuk mengelakkan ia, pada masa tertentu atau yang lain, kami benar-benar mengalami IBS. Sindrom ini sering disertai dengan tanda-tanda seperti kekejangan atau sakit di bahagian perut. Anda boleh sama ada sembelit atau cirit-birit; cara sama ada, ia cukup banyak berlaku bila-bila masa ia dicetuskan oleh makanan atau tekanan. Sebaik sahaja ia berbunyi, anda tidak boleh membantu tetapi lari ke bilik selesa terdekat dan mengambil beban off. Walau bagaimanapun, terdapat penyelesaian yang disediakan. Terdapat sebenarnya rawatan IBS semula jadi yang boleh anda lakukan untuk mencegah IBS atau sekurang-kurangnya, membuat ia lebih lumayan.

Terdapat ubat-ubatan barat konvensional yang boleh menawarkan pilihan untuk mendapatkan melalui IBS. Tetapi, ia adalah lebih dinasihatkan untuk mengambil pendekatan yang lebih semula jadi ke arah itu. Rawatan IBS semula jadi boleh menggunakan kapsul minyak seperti pudina yang boleh membantu berehat otot dan membuat ia lebih mudah untuk bergerak usus. Lain-lain rawatan IBS semula jadi juga termasuk herba yang boleh anda gunakan untuk membuat teh yang boleh menghalang banyak faktor menjengkelkan yang boleh mencetuskan Sindrom Usus Mudah Rengsa. Tetapi, jika anda telah mencuba segala-galanya dan masih mahu mencuba satu lagi laluan kepada rawatan IBS semula jadi, maka anda boleh cuba TCM atau Perubatan Tradisional Cina.

Ubat tradisional China adalah berdasarkan kepada pendekatan holistik terhadap rawatan IBS semula jadi. Ini melibatkan diagnosis yang lengkap dan teliti dan analisis bahagian-bahagian tertentu badan manusia yang lain daripada di mana Sindrom Usus Mudah Rengsa biasanya menyerang kesakitan di mana adalah kawasan perut. Seorang doktor Cina boleh menyemak lidah anda untuk salutan kerana ia mungkin boleh jadi bahawa kausa atau boleh dikaitkan dengan gangguan ini. Atau, dia boleh memeriksa suhu badan anda dan memberitahu anda bahawa terlalu banyak haba yang dihasilkan oleh badan anda sekali gus membawa kepada IBS.

Terdapat banyak gejala yang berbeza untuk Sindrom Usus Mudah Rengsa dan menurut pakar-pakar China, ini adalah satu petunjuk bahawa bahagian tertentu badan anda sakit. Jika anda mengalami sakit atau tidak selesa apabila anda mempunyai IBS, TCM meramalkan bahawa terdapat ketidakseimbangan dalam badan anda. Itulah sebabnya terdapat juga pelbagai rawatan IBS semula jadi daripada perubatan Cina tradisional yang memberi tumpuan kepada membetulkan ketidakseimbangan badan anda.

Ubat herba Cina adalah satu kaedah yang sangat popular dalam hampir semua penyakit seseorang. Mereka mempunyai herba yang khusus untuk setiap jenis penyakit. Jika anda mengalami kembung, maka TCM akan memberikan herba yang akan membantu dalam menghapuskan perasaan kembung dan pada masa yang sama merawat badan.

Rawatan IBS semulajadi oleh orang Cina berasal dari China jadi ia mungkin agak sukar untuk mendapatkan bahan-bahan yang digunakan dalam ramuan mereka. Juga, anda mungkin perlu memakan banyak ramuan herba sebelum anda mengalami kesannya. Namun begitu, jika anda benar-benar mahu mengatasi masalah ini, rawatan IBS semulajadi Cina adalah satu rawatan berkesan yang anda benar-benar harus cuba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar