Selasa, 10 November 2015

Helichrysum Minyak Essential - Manfaat Kesihatan

Helichrysum Minyak Essential - Manfaat Kesihatan

Jika terdapat satu minyak pati yang boleh dianggap hampir sangat diperlukan, yang akan menjadi Helichrysum minyak pati. Ia perubatan dan manfaat kesihatan yang tidak dapat dipertikaikan. Pada asalnya tumbuhan Mediterranean dari Selatan Perancis, khususnya di Pulau Corsica, Helichrysum italicum, jenis yang terbaik daripada tumbuhan ini boleh didapati juga di Sepanyol dan Itali. Ia juga dikenali sebagai Immortelle (Perancis untuk abadi), Itali Kekal dan Herb St John (tetapi tidak boleh dikelirukan dengan St John Wort, yang sama sekali lagi jenis tumbuhan).

Yang indah warna tanah berbau tumbuhan kekuningan boleh didapati hampir di seluruh dunia. Mereka hidup di dalam minyak berpasir. Tetapi sekali lagi yang paling mahal dan pelbagai terbaik Helichrysum minyak pati datang dari selatan Perancis sahaja.

Faedah perubatan dan kesihatan Helichrysum adalah semata-mata tidak terkira banyaknya. Sebagai salah satu yang tertua dan dihormati minyak penting, ia telah digunakan secara meluas di Eropah lama untuk penyembuhan luka, kedua-dua fizikal dan emosi. Sebagai anti-radang dan anti-mikrob, ia digunakan untuk merawat beberapa masalah kulit dan keadaan seperti, dari yang biasa seperti jerawat dan alahan kepada luka yang sebenar, dermatitis, terbakar, stretch mark, ketuat, dan lain-lain lagi.

Sering disebut-sebut sebagai penyembuh keajaiban penyakit kulit dan masalah kulit yang lain, helichrysum minyak pati digunakan untuk penyembuhan kulit dan pembaharuan, dan juga pembaikan tisu kulit. Oleh kerana ciri-ciri antiseptik dan sel yang menjana semula, minyak telah digunakan juga oleh mereka yang hanya menjalani pembedahan. Dikatakan bahawa Helichrysum mempunyai kuasa-kuasa besar penjanaan semula bahawa ia telah menjadi pilihan utama untuk penyembuhan tisu parut. Bagi mereka yang mementingkan kecantikan, ia boleh membantu di kawasan masalah seperti kedutan dengan memerangi sebarang kejadian proses penuaan.

Atlet dan mereka yang mengalami sebarang bentuk sakit badan biasanya memanfaatkan urutan dengan helichrysum sebagai minyak asas. Ia analgesik dan anti-sifat tdk teratur membantu melegakan badan daripada sebarang jenis kesakitan, walaupun sakit sendi dan lain-lain jenis kekakuan sendi dan kesakitan.

Salah satu manfaat kesihatan yang penting daripada minyak Helichrysum adalah keupayaan untuk membantu orang dengan apa-apa bentuk ketagihan. Penyelidikan telah menunjukkan bahawa ia boleh membantu badan dalam detoksifikasi, sama ada daripada alkohol, nikotin dan ubat-ubatan lain. Dengan ia hampir madu diwarnai aroma, ia membantu melepaskan badan dan minda dari hampir semua jenis ketagihan.

Aroma warna tanah dan buah-buahan Helichrysum minyak pati dikatakan membuka saluran darah, membantu dalam mengawal selia peredaran yang betul dan tahap kolesterol yang lebih rendah dan dengan itu mengekalkan tekanan badan yang normal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar