Rabu, 11 November 2015

Cara Deal Dengan Berpeluh berlebihan Naturally?

Cara Deal Dengan Berpeluh berlebihan Naturally?

Keadaan apabila kuantiti peluh yang tidak perlu meningkat, dipanggil hiperhidrosis. Ia memalukan seperti yang ramai orang mengelakkan aktiviti, sekali gus menjalani kehidupan yang lebih aktif. Yang dengan sendirinya boleh membuat satu lebih mudah terdedah kepada masalah kesihatan. Adalah penting untuk mendapatkan pengetahuan tentang bagaimana untuk berurusan dengan peluh berlebihan. Saya juga akan bercakap tentang panduan mengubati berpeluh semula jadi yang saya telah digunakan untuk menghilangkan masalah peluh berlebihan saya.

Hiperhidrosis boleh disebabkan oleh gen, tetapi ia juga boleh disebabkan oleh kesan sampingan dadah, penyakit kronik, jangkitan, gangguan kelenjar, dll suhu badan dikawal oleh hipotalamus. Berpeluh melampau berlaku apabila terdapat masalah dengan otak berkomunikasi dengan sistem saraf. Adalah menjadi kebiasaan bahawa alasan yang tepat untuk masalah ini tidak dijumpai.

Rawatan terlalu banyak berpeluh boleh berjaya tanpa pengetahuan lengkap puncanya. Penggunaan antiperspirant, daripada deodoran, sering baris pertama dalam merawat keadaan ini. Pakar-pakar perubatan kadang-kadang menetapkan ubat-ubatan anticholinergenic.

Terdapat beberapa ubat-ubat lain yang sedikit lebih drastik. Kadang-kadang arus elektrik digunakan untuk mencegah berpeluh. Di samping itu, botulism toksin boleh disuntik untuk menghalang keupayaan kelenjar untuk mengeluarkan peluh.

Hujung satu rawatan sebelumnya, meminjamkan ubat semula jadi untuk menjadi yang paling menarik. Adalah penting untuk ambil perhatian bahawa sebahagian daripada mereka juga membantu dengan merawat punca hiperhidrosis. Salah satu rawatan yang lebih biasa adalah Muriaticum natrum. Ini biasanya dirujuk sebagai natrium klorida, atau garam batu. Bahan yang paling sering digunakan untuk rawatan apabila peluh tidak hanya sedalam-dalamnya, tetapi juga lembab dan dingin, adalah lupulus. Bahan yang lebih biasa digunakan untuk orang-orang yang berpeluh adalah berkaitan dengan masalah kebimbangan dipanggil Argentum Nitricum. Castoreum adalah rawatan semula jadi yang lain, tetapi ia adalah yang paling sering digunakan untuk peluh berbau.

Dengan ubat-ubat yang diketahui, kaedah drastik kurangnya kelihatan kaedah yang lebih semula jadi. Daripada bahan-bahan, mereka yang paling sering digunakan pada masa yang sama untuk merawat masalah ini. Terdapat banyak lagi untuk difahami tentang bagaimana untuk berurusan dengan peluh berlebihan. Secara peribadi, saya berjaya menghilangkan semua masalah peluh saya dengan langkah demi langkah peluh penyingkiran panduan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar