Selasa, 10 November 2015

Melindungi Jantung Anda Dari Kolesterol Tinggi Dengan makan makanan Kanan

Melindungi Jantung Anda Dari Kolesterol Tinggi Dengan makan makanan Kanan

Hakikat bahawa anda telah menemui artikel ini memberitahu saya bahawa anda sedang mencari penyelesaian kepada kolesterol secara semula jadi rendah. Ini tidak begitu sukar kerana sesetengah mungkin mempunyai anda berfikir, tetapi anda boleh melakukannya dengan mudah dan hanya jika anda tahu yang makanan untuk makan untuk menghilangkan kolesterol tinggi anda.

Kolesterol tinggi adalah penyumbang utama penyakit jantung yang menjejaskan berjuta-juta orang di Amerika Syarikat dan di seluruh dunia.

Ia adalah sangat merisaukan tahu bahawa begitu ramai orang mati akibat penyakit jantung dan serangan jantung setiap beberapa minit setiap hari adalah semata-mata yang menakjubkan. Yang menyedihkan adalah sebahagian besar daripada mereka boleh dielakkan jika mereka hanya tahu secara semulajadi rendah kolesterol.

Biar saya cuba untuk membantu anda belajar tentang jenis makanan yang anda boleh makan untuk mengurangkan kolesterol yang tinggi dan meningkatkan kolesterol baik anda. Anda tidak perlu berlapar atau menafikan diri daripada makanan tertentu. Kadang-kadang semua yang diperlukan adalah untuk mengawal saiz hidangan anda dan untuk menyediakan makanan anda dengan betul.

Ia adalah penting untuk mengurangkan jauh lemak yang berlebihan dari daging anda. Apabila memasak cuba menggunakan sayur-sayuran minyak seperti zaitun, canola atau minyak safflower.

Saya suka makan nasi putih dengan makanan saya; namun saya telah mula menggunakan beras perang dan bukannya kerana ia mengandungi lebih banyak nutrien dan lebih banyak serat menjadikan ia lebih baik untuk jantung anda.

Anda boleh menyesuaikan diet anda dengan melakukan perkara-perkara berikut:

• Makan kurang makanan tinggi lemak (terutamanya yang tinggi lemak tepu).
• Gantikan sebahagian daripada lemak tepu dalam diet anda dengan lemak tak tepu.
• Makan kurang makanan tinggi kolesterol.
• Pilih makanan yang tinggi karbohidrat kompleks (kanji dan serat).
• Mengurangkan berat badan anda, jika anda mempunyai berat badan berlebihan.
• Makan Makanan Kurang tinggi lemak

Daging merah seperti daging lembu harus terhad kepada yang kecil yang disediakan untuk sekali seminggu. Anda sebaliknya perlu memilih ikan seperti ikan kembung, tuna, salmon dan sardin kerana ini adalah tinggi dalam asid lemak yang berguna untuk menurunkan kolesterol secara semula jadi.

Ayam dan atau ayam belanda adalah pengganti yang hebat untuk daging merah. Anda boleh menyediakan mereka dalam pelbagai cara untuk mengelakkan menjadi bosan dengan makan daging yang sama terlalu kerap. Dengan membuang kulit dan mengurangkan lemak yang jauh pasti akan membantu untuk mengurangkan kolesterol yang tinggi.

Makan banyak buah-buahan segar dan sayur-sayuran, makanan tinggi serat, oat, beras perang dan makan kurang lemak dalam makanan anda adalah satu permulaan yang baik untuk perjalanan anda dalam menjalani kehidupan yang lebih sihat. Dan jangan lupa untuk menambah senaman setiap hari juga.

Walau bagaimanapun jika anda benar-benar ingin menurunkan kolesterol anda dengan cepat, anda tidak akan dapat melakukan ini dengan hanya makanan yang anda makan anda boleh meningkatkan proses dengan tambahan merendahkan kolesterol makanan tambahan yang mengandungi bahan-bahan semula jadi yang istimewa. Terdapat nutrien tertentu untuk membantu untuk mengurangkan kolesterol yang anda tidak boleh mendapatkan dalam jumlah yang mencukupi daripada makanan yang anda makan sahaja, oleh itu adalah penting untuk menambah makanan tambahan semulajadi yang akan membantu memberi anda perlindungan yang anda perlukan daripada penyakit jantung.

Jika anda benar-benar ingin menurunkan kolesterol secara semula jadi tanpa mengambil ubat statin mereka yang datang dengan kesan sampingan yang teruk seperti mengetahui lebih lanjut mengenai ubat semula jadi untuk mengurangkan kolesterol di laman web saya.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar