Selasa, 10 November 2015

Iceland Moss - Cari Penyembuhan sifat-sifat herba ini (Bahagian 1)

Iceland Moss - Cari Penyembuhan sifat-sifat herba ini (Bahagian 1)

Iceland Moss adalah saka. Bahagian atas dedaunan liken adalah coklat zaitun atau kelabu perang dan berkilat, manakala bahagian bawah - kelabu hijau. Bahagian bawah dedaunan adalah kemerahan. Tumbuhan mempunyai buah-buahan diatur di sepanjang sisi dedaunan. Buah-buahan yang coklat gelap dan berbentuk seperti perisai. Warna dan saiz tumbuhan bergantung kepada cahaya dan lain-lain faktor persekitaran.

Iceland Moss boleh ditemui tumbuh di tanah yang lemah berpasir di hutan konifer dan bercampur. Herba ini boleh diambil semasa keseluruhan musim panas. Walau bagaimanapun, masa terbaik untuk mengumpul tumbuhan adalah bulan Jun dan Julai. Anda perlu menyerahkan-mengambilnya dan membuang pasir, jarum dan adulterations lain. Terdapat spesies liken lain, yang boleh digunakan untuk tujuan perubatan. Spesies ini adalah Usnea Barbata, Parmelia furfuraea, Evernia sp. dan Cladonia sp. dan mereka tumbuh tergantung dari pokok-pokok. Ia digunakan untuk menghasilkan pelbagai ubat kompaun perindustrian, juga.

Dedaunan kaya dengan pelbagai polisakarida yang dihasilkan oleh kulat dan alga liken mengandungi. Polisakarida ini adalah lichenin, isolichenin, pustulan dan bahan tertentu yang tidak diketahui, dan biasanya dirujuk sebagai kanji liken. Di samping itu, kilang itu mengandungi asid liken, 2 peratus fumar pahit asid protocetraric, 0,1-1,5 peratus asid protolichesterin, asid protocetraric, asid cetraric dan asid usnic, yang berkumpul paling semasa musim sejuk. Herba ini telah terbukti mengandungi protein, vitamin B, asid askorbik, 4-4,5 peratus lipid, sterol, karotenoid, 1-2 peratus bahan-bahan mineral dan bahan-bahan biologi aktif.
Bahan-bahan aktif herba ini mengandungi memiliki bakteria, antiseptik, emolien, penyembuhan luka dan sifat-sifat badan pengukuhan. Polisakarida lichenin, pustulan dan isolichenin merangsang imuniti dan meningkatkan keupayaan perlindungan organisma anda. Mereka mempunyai kesan positif ke atas imuniti nonspecific semula jadi dan mencegah sarcoma daripada tumbuh dalam haiwan kajian. Beberapa polisakarida kulat mempunyai kesan citotoxic pada sel-sel organ-organ tertentu.
Asid dan fumar protocetraric Usnic asid mempunyai tindakan bakteria, dan meningkatkan prestasi perut, saluran usus dan hati. Mereka mempunyai kesan positif ke atas sistem saraf vegetatif dan merangsang pusat kawal selia kardiovaskular.
Syarikat-syarikat farmaseutikal menghasilkan pelbagai ubat-ubat yang mengandungi bahan aktif atau dedaun Iceland Moss. Ubat-ubatan ini digunakan untuk merawat serak, radang saluran pernafasan atas, bronkitis, pharyngolaryngitis, tracheitis, ulser trofik, emfisema paru-paru, asma bronkial, ulser varikos, membakar, ostemyelitis trauma dan hakisan uteri serviks.
Penggunaan herba ini, dan juga, penggunaan dalam kuantiti yang banyak Lasting mungkin menyebabkan gangguan hati, dan kerengsaan perut dan usus.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar