Rabu, 11 November 2015

Home Pemulihan yang berkesan untuk Selulit Kerja Yang

Home Pemulihan yang berkesan untuk Selulit Kerja Yang

Selulit muncul di bahagian yang berlainan di badan sebagai deposit lemak, menyerupai keju lembut. Ini lemak biasanya diperhatikan di kalangan wanita selepas akil baligh atau orang yang gemuk. Ini muncul di paha, punggung, pinggul dan sendi lengan. Lapisan lemak di bawah kulit menolak tisu penghubung menyebabkan keadaan tdk sama rata kulit. Tanda selulit meningkat dengan pertambahan berat badan dan umur, dan mereka sering meninggalkan tanda kekal pada kulit. Selulit perlu dirawat pada peringkat awal, apabila pemendapan lemak bermula di lapisan halus. Ini kecacatan kulit adalah semata-mata satu kebimbangan kosmetik, dan tidak menyebabkan apa-apa kebimbangan kesihatan yang serius. Orang memilih untuk liposuction dan mesoterapi untuk menghapuskan selulit. Ini tidak begitu berkesan dan menyediakan penyingkiran sementara selulit.

Punca

1. turun naik hormon pada wanita selepas mencapai akil baligh.
2. Berat badan berlebihan
3. Pengekalan cecair dalam badan
4. Kehamilan
5. kehidupan Tertekan
6. Faktor keturunan.

Pemulihan Rumah untuk Selulit

Selulit meninggalkan tanda kekal pada kulit dalam kebanyakan kes. Tetapi tanda-tanda ini boleh dikurangkan melalui beberapa rawatan rumah yang mudah.

1. Mengurut kulit dengan minyak kelapa semula jadi yang ada adalah sentiasa sangat berguna dalam merawat pelbagai kecacatan kulit. Ia juga membantu dalam mengurangkan tanda-tanda selulit.

2. Sentiasa berpegang kepada diet yang sihat dan seimbang untuk mengekalkan berat badan dan mencegah selulit.

3. latihan fizikal tertentu paha, punggung, lengan membantu dalam toning dan membentuk otot mengurangkan masalah selulit.

4. Elakkan memakan makanan ringan dan menyekat pengambilan teh dan kopi. Makanan ini memburukkan lagi keadaan selulit.

5. Cuba diet detoksifikasi tiga kali seminggu makan buah-buahan yang segar, sayur-sayuran dan bijirin penuh. Diet ini membantu mengepam keluar toksin dan menghalang membina selulit.

6. Kurangkan pengambilan garam dalam diet anda sebagai alat bantuan garam yang berlebihan dalam pengekalan cecair menyebabkan selulit.

7. Sapukan campuran tiga tablespoonfuls epal cider cuka dan satu sudu makan apa-apa minyak urut yang baik dan urut pada kawasan yang terjejas dua kali sehari. Ini membantu dalam mengurangkan selulit.

8. Tambah dua sudu cuka sider epal ke dalam segelas air dengan jumlah yang sedikit madu. Minum campuran ini pada awal pagi untuk menghilangkan selulit.

9. terkelupas kulit anda secara teratur dengan bantuan berus lembut. Proses ini meningkatkan peredaran darah pada kulit dan menghalang pembangunan selulit.

10. Permohonan daripada campuran minyak pati rosemary dan Adas dalam minyak badam pada kawasan yang terlibat adalah sangat berguna dalam mengurangkan tanda-tanda selulit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar