Selasa, 10 November 2015

Cinnamon Bark Minyak Essential - Sejarah dan Kesihatan Manfaat

Cinnamon Bark Minyak Essential - Sejarah dan Kesihatan Manfaat

Minyak Essential telah digunakan selama bertahun-tahun oleh nenek moyang kita sama ada dalam kegunaan masakan atau perubatan. Ia menyediakan yang tidak berkesudahan aroma yang menyegarkan yang tickles setiap bahagian tubuh kita. Sesetengah minyak terkenal dengan terapi sentuhan yang sempurna ke arah deria kita.

Cinnamon Bark telah terkenal dengan semangat lazat bahawa memanjakan deria kita dengan sepenuhnya. Ia telah sering dikaitkan dengan kegunaan masakan dan entah bagaimana menandakan kesan yang besar ke atas penyembuhan untuk aduan biasa seperti demam selsema dan kesukaran walaupun haid untuk Timur. Dan untuk orang Cina, mereka telah melihat kesan yang baik melalui penggunaan perubatan di 2700 SM.

Cinnamon telah disebut dalam Alkitab dan kemudian mempunyai tempat sendiri dalam senarai tumbuhan ubatan ditunjukkan di Dioscorides 'De Materia Medica, sebuah buku yang mempunyai kajian saintifik ubat ubatan, sumber-sumber, penyediaan dan menggunakan pada masa sejarah yang tertentu. Ia dikenali pada masa kini sebagai buku panduan dadah.

Di manakah ia datang dari? Minyak kulit kayu manis diekstrak daripada kulit dalaman kering daripada malar hijau tropika Lauraceae tumbuhan botani yang boleh didapati di Sri Lanka, India Selatan, Kepulauan Comoro, Indochina dan Madagascar. Ia terdiri daripada komponen kimia cinnameldehyde, dan dikenali sebagai kerengsaan kulit yang lebih besar disebabkan oleh komponen kimia yang boleh menghasilkan kulit toksin. Aroma adalah campuran gula, kering, bau gigih memanaskan pedas.

Cinnamon Bark minyak pati dipercayai menjadi penyembuh kepada pelbagai masalah kesihatan seperti cirit-birit, sakit sendi dan masalah walaupun penghadaman disebabkan oleh ciri-ciri perubatan ist. Dan sekarang, di seluruh dunia, ia telah digunakan untuk merawat masalah kesihatan tertentu seperti masalah pernafasan, jangkitan kulit, junub darah dan juga gangguan jantung. Ia juga memperbaiki peredaran darah dan membantu dalam meningkatkan fungsi otak. Ia juga memainkan peranan yang penting dalam menentang jangkitan dan membantu dalam mengurangkan rasa sakit. Dan dari semua bahagian minyak ini penting menakjubkan, kulit kayu manis adalah salah satu yang paling berguna. Minyak ini hanya boleh menghasilkan perintah 0.5% kepada 1% sahaja, yang menjadikan ia salah satu daripada minyak pati yang sukar didapati dan mahal.

Dan sehingga kini ubat yang alternatif telah digantikan dengan yang kimia. Kita tidak boleh lupa bahawa tanpa alternatif ini, nenek moyang kita akan tidak pernah terselamat sepanjang masa mereka. Minyak pati seperti kayu manis mempunyai kesan yang tersendiri yang menarik yang pasti akan meninggalkan kesan kepada kehidupan kita. Ada soalan, dengan menggunakan kulit kayu manis minyak pati boleh membantu kita dalam pelbagai cara seperti yang lain yang dapat dilakukan. Sihir tidak pernah meninggalkan tempatnya. Sihir untuk menyembuhkan dan meremajakan pancaindera kita.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar