Selasa, 10 November 2015

Chiropractic Perubatan - The Most Popular Rawatan Alternatif

Chiropractic Perubatan - The Most Popular Rawatan Alternatif

Mereka berlatih seperti doktor lain tetapi teknik mereka agak berbeza. Kiropraktor diajar untuk memanipulasi tulang belakang untuk melegakan kesakitan dan mengurangkan gejala yang dikaitkan dengan pelbagai penyakit. Walaupun amalan perubatan kiropraktik masih tidak diterima di kalangan perubatan, orang yang telah berjaya dirawat melalui borang ini perubatan alternatif adalah bukti bahawa ia boleh bekerja.

Premis asas Perubatan Chiropractic ialah apabila tulang belakang tidak seimbang, badan mudah terdedah kepada beberapa masalah dan tidak dapat berfungsi kerana ia telah direka untuk. Matlamat chiropractor adalah untuk membuat pelarasan kepada tulang belakang untuk membetulkan masalah penjajaran dan memulihkan fungsi semula jadi.

Chiropractor mengambil pendekatan holistik untuk perubatan. Mereka percaya bahawa kesihatan keseluruhan dipengaruhi oleh masalah di sepanjang saraf tunjang. Subluxations saraf tunjang mengganggu mesej yang otak menghantar kepada organ-organ penting dalam badan yang menyebabkan penyakit dan ketidakselesaan. Chiropractor A akan memanipulasi saraf tunjang untuk membetulkan subluxations dan memulihkan aliran maklumat yang bebas dari otak ke organ untuk berfungsi dengan normal.

Walaupun Perubatan Chiropractic dikaitkan paling dengan membetulkan belakang dan sakit leher, ia juga boleh digunakan untuk merawat pelbagai masalah lain. Falsafah adalah bahawa badan akan pulih dengan sendirinya jika fungsi saraf yang betul dipulihkan. Antara syarat-syarat lain yang kiropraktor mengatakan mereka boleh merawat dengan amat berkesan adalah migrain dan kesesakan sinus. Daripada memanipulasi tulang belakang, mereka akan menggunakan urut untuk berehat otot dan melegakan keradangan.

Walaupun Perubatan Chiropractic dianggap sebagai perubatan alternatif, ia juga boleh dianggap sebagai perubatan sampingan jika anda sempit ke bawah hanya untuk merawat dan masalah belakang dan leher. Pelarasan kepada tulang belakang untuk melegakan saraf mencubit dan tekanan kini disyorkan oleh ramai kumpulan perubatan sebagai pilihan rawatan pertama sebelum ubat-ubatan preskripsi atau pembedahan. A chiropractor baik, selepas beberapa pelarasan, akan dapat untuk meletakkan tulang belakang anda kembali ke dalam penjajaran yang betul dan memberikan kelegaan kesakitan. Mengharapkan untuk membayar purata kira-kira $ 70 untuk pelarasan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar