Selasa, 10 November 2015

Five Best Tambahan Kesihatan Asli

Five Best Tambahan Kesihatan Asli

Baru-baru ini FDA telah mengesyorkan makanan tambahan kesihatan semulajadi bagi majoriti rakyat. Lawatan ke laman web mereka akan membuka pendirian terbaru FDA pada pemakanan dan juga sebagai makanan tambahan kesihatan. Ia akan menjadi pembelajaran yang baik tentang lima terbaik makanan tambahan kesihatan semula jadi yang boleh membantu mengekalkan kehidupan yang sihat.

Keperluan Pemakanan Khas

Orang yang lebih tua, wanita hamil dan menyusu, kanak-kanak, orang yang menderita penyakit pelbagai jenis memerlukan pemakanan tambahan khas. Makanan tambahan semula jadi yang mengandungi vitamin, serat dan mineral menjadi tujuan yang sangat baik. Keperluan tersebut juga besar dalam orang yang mengalami kencing manis, penyakit jantung, asma, kolesterol tinggi, tekanan darah tinggi, dan tekanan.

Melengkapi Diet Sihat

Makanan tambahan kesihatan semulajadi tidak membekalkan semua nutrien yang diperlukan untuk kesihatan yang baik tetapi mereka melengkapkan diet sihat. Secara semulajadi, makanan tambahan kesihatan tidak boleh menjadi pengganti untuk diet yang sihat. Makan pelbagai jenis makanan yang mempunyai nutrien yang berbeza adalah penting untuk kesihatan yang baik. Malangnya, ia mungkin tidak boleh mendapat semua nutrien dari pemakanan sahaja pada hari ini makanan segera dan diet sintetik. Makanan tambahan semula jadi dengan itu membantu dalam mengisi jurang dan membantu orang mendapatkan bentuk badan yang sihat.

Five Best Tambahan Kesihatan Asli

Apabila ia datang untuk mengambil makanan tambahan kesihatan semulajadi untuk melengkapkan diet yang sihat dan gaya hidup berdisiplin, banyak perkara yang boleh dirujuk. Walau bagaimanapun, berikut adalah lima kali diuji dan berjaya menahan imbasan klinikal berkesan.

• Bee Pollen adalah salah satu makanan tambahan kesihatan semulajadi yang telah digunakan selama berabad-abad. Walaupun ia boleh membantu badan menyediakan nutrien yang sering mahu dalam diet biasa walaupun diet itu menjadi sihat. Pada masa ini para saintis membuat lebih banyak penyelidikan mengenai produk untuk mencari penggunaannya terbaik untuk kesihatan yang baik.

• Koenzim Q10 adalah sangat berfaedah untuk jantung. Ia mempunyai keupayaan untuk menurunkan kolesterol dan mengurangkan kesan migrain. Dalam keputusan pengguna kekal sehat dan enak serta aktif sepanjang hari.

• Alpha Lipoic Acid boleh membantu juga fizikal yang amat dengan memerangi terhadap radikal bebas. Ia telah mendapat beberapa vitamin seperti bahan yang mempunyai kesan yang baik pada badan pengguna.

• Satu enzim dengan banyak ciri-ciri perubatan, Bromelain boleh membantu pengguna dalam memberi manfaat kepada kesihatan dan dengan meningkatkan proses metabolik dalam badan.

• Satu antioksidan semula jadi, Lycopene yang terdapat dalam buah-buahan dan sayur-sayuran. Terutamanya tomato dan tembikai dan membantu dalam mencegah penyakit buah pinggang seperti kanser.

Kajian saintifik telah dibuktikan tanpa keraguan munasabah bahawa suplemen kesihatan semula jadi adalah penting kerana kebanyakan komponen diet hari ini tidak mengandungi semua nutrien yang diperlukan penting untuk badan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar