Selasa, 10 November 2015

Greater Burdock - Cari Ciri-ciri penyembuhan Herb (Bahagian 3)

Greater Burdock - Cari Ciri-ciri penyembuhan Herb (Bahagian 3)

Artikel ini berkaitan dengan sifat-sifat penyembuhan burdock besar. Di samping itu, ia menerangkan resipi mudah bagaimana untuk membuat ubat semula jadi yang berkesan untuk menguatkan akar rambut anda, serta, merawat penyakit reumatik, artritis, gout dan penyakit lain.

Campurkan 25 gram akar burdock lebih besar, 20 gram sofa batang bawah, 20 gram trifid bur-marigold puncak, 30 gram puncak tanaman bunga liar dan 20 gram puncak rawa speedwell. Tanamkan 4-5 sudu besar campuran herba dengan satu liter air mendidih dan biarkan minuman infusi untuk beberapa ketika. Minum segelas infusi 3 kali sehari. Pada waktu pagi anda perlu minum ubat dengan perut kosong. Ia merupakan ubat yang baik untuk berurusan dengan artritis, penyakit reumatik, gout dan pelbagai penyakit kulit.
Campuran 10 gram periuk bunga marigold, 20 gram akar burdock lebih besar, 15 gram pancang hop dan 20 gram puncak melukakan hati. Tanamkan campuran herba dengan air mendidih dan sapu kepala dengan kemasukan dua kali seminggu untuk menguatkan akar rambut anda. Selain itu, anda perlu bilas rambut anda dengan ubat yang dua kali seminggu.
Buah-buahan yang boleh digunakan sebagai ubat diuretik dalam kes thyreotoxicosis.
Ubat burdock besar digunakan dalam kosmetik, juga. Homeopati menggunakan ubat-ubatan yang diperbuat daripada herba untuk melawan alahan dan keguguran rambut. Akar digunakan dalam makanan dietetik bukannya kentang, tetapi daun baru - dalam salad dan sup.

Burdock besar ditanam sebagai tanaman makanan untuk membuat makanan dibina. Kilang itu adalah sangat baik untuk madu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar