Selasa, 10 November 2015

Spruce - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 3)

Spruce - Membongkar Penyembuhan sifat-sifat Loji (Bahagian 3)

Tawaran artikel dengan sifat-sifat penyembuhan merapikan, dan juga, cara mudah untuk menggunakannya apabila berurusan dengan pelbagai penyakit dan masalah kesihatan yang lain.

The ramuan diperbuat daripada puncak baru, kon dan jarum boleh digunakan secara luaran. Anda boleh menambah kepada air mandi untuk melegakan kesakitan yang disebabkan oleh penyakit sendi dan gout. Di samping itu, ia boleh digunakan untuk menangani radang urat saraf, sakit sendi, radiculitis dan sakit otot. Tanamkan 0.5-1.5 kilogram herba dengan 3-5 liter air dan rebus infusi untuk beberapa ketika. Selepas itu, biarkan ia minuman dan tuang. Tambah merebus kepada air mandi. Anda perlu meletakkan herba ke dalam beg kain dan menetapkan beg itu ke dalam air mandi, juga.
Cairkan resin cemara bersama-sama dengan lilin lebah (bahagian 1: 1) dan membakar campuran. Menyedut asap untuk merawat keradangan saluran pernafasan atas dan batuk. Dalam usaha untuk merawat keradangan saluran pernafasan atas, anda boleh menghisap resin dicampurkan bersama-sama dengan madu.
Minyak pati Fir digunakan untuk pewangi dalam kes virus sejuk, bronkitis, tracheitis dan pneumonia. Selain itu, anda boleh menggunakan minyak untuk menggosok dada dan leher anda. Anda boleh membuat berwarna, juga. Tanamkan kon cemara (1 bahagian) dengan etanol (5 atau 10 bahagian) dan mengambil masa selama 20 titis berwarna 3 kali sehari.
Tanamkan kulit merapikan baru (1 bahagian) dengan etanol (5 bahagian) dan menggunakan berwarna untuk merawat penyakit jantung.
Anda boleh menggunakan resin cemara atau pain untuk membuat obat penawar atau plaster yang terbukti sangat membantu apabila berurusan dengan membarah, perlahan-lahan penyembuhan luka, sakit, kecederaan dan lebam. Selain itu, anda boleh menggunakan obat penawar untuk menggosok kawasan yang menyakitkan terjejas oleh neuralgia. Mengakhiri mangkuk tembikar dalam kain kasa double dan meletakkan resin cemara pada kain kasa. Letakkan mangkuk di dalam ketuhar yang panas, dan tunggu sehingga cair resin dan jatuh ke dalam mangkuk. Campur palsu perlu tinggal pada kain kasa. Campurkan kuantiti yang sama daripada resin halus, lilin lebah, mentega dan lemak babi. Rebus campuran pada api yang kecil selama 10-15 minit. Jangan lupa untuk mengeluarkan buih. Selepas itu, mengisi balang kaca bersih dengan obat penawar itu. Resipi lain memberitahu menggunakan minyak sayuran yang baik dan bukan lemak, tambah madu dan juga semacam tumbuhan atau jus yarrow. Jika anda menambah lebih banyak lilin, anda akan mendapat pes yang boleh diletakkan di atas kain untuk mendapatkan plaster. Anda perlu meletakkan plaster pada kawasan yang tidak baik dan mengikat. Pes boleh digunakan sebagai lilin cantuman yang besar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar