Rabu, 11 November 2015

Relief sejuk untuk Bayi dan Dewasa Melalui Pemulihan Home

Relief sejuk untuk Bayi dan Dewasa Melalui Pemulihan Home

Biasa seperti ia boleh, ia adalah satu gangguan besar apabila anda mendapatkannya. Ya, saya bercakap tentang selesema biasa. Sejuk biasanya disebabkan oleh virus dan dengan itu antibiotik melakukan kerja-kerja tidak cukup dan memberi bantuan. Walau bagaimanapun, sesetengah jangkitan boleh bertukar bakteria dan itu adalah apabila antibiotik datang dengan mudah. Malangnya, ubat-ubatan tidak hanya melawan dan memusnahkan bakteria yang tidak baik tetapi juga membunuh orang-orang yang baik. Oleh itu, ia adalah penting untuk mempunyai probiotik selepas kursus antibiotik bakteria begitu baik boleh diisi semula. Kerana ia mengambil kira-kira kira-kira satu perjuangan minggu sebelum anda boleh mendekati ubat, ia adalah perkara penting untuk mendapatkan sedikit kelegaan. Ini semua lebih penting untuk bayi dan kanak-kanak kerana mereka tidak boleh meniup hidung mereka dan mendapatkan kahak keluar. Saya telah disenaraikan di bawah beberapa rawatan rumah yang biasanya digunakan di tempat di mana saya datang dari dan dalam rumah tangga saya juga.

1. Kumkum dibuat dengan kunyit dan biasanya digunakan oleh penganut agama Hindu kerana ia mempunyai kepentingan agama. Ia mempunyai ciri-decongesting indah. Dapatkan Kumkum kualiti yang baik dan menambah beberapa titik air untuk satu sudu teh Kumkum. Tambah dua getilan helai kunyit dan panaskan. Biarkan hingga sejuk dan apabila cukup panas apabila disentuh, sapukan pada bayi / dahi dan hidung kanak-kanak.

2. serbuk halia kering mempunyai aplikasi yang sama juga. Membuat pes daripada satu sudu teh serbuk halia dan beberapa titik air. Menjadi panas dan sejuk sehingga ia cukup panas untuk menyentuh. Sapukan pada dahi, hidung dan di belakang telinga. Ini adalah lebih sesuai untuk kanak-kanak yang lebih tua dan orang dewasa.

3. Jika anda tidak mempunyai akses kepada Kumkum, cuba yang sama dengan serbuk kunyit.

4. susu Kunyit kerja-kerja besar untuk orang dewasa dan kanak-kanak. Memanaskan susu dan tambah serbuk kunyit. Minum susu ini, terutamanya sebelum tidur.

5. menelan bawang putih susu. Seperti yang kasar kerana ia mungkin berbunyi, ia adalah agak berkesan dan boleh diberikan kepada bayi dan kanak-kanak dan juga orang dewasa. Jika memberikan kepada bayi, pastikan anak anda tidak alah kepada susu atau bawang putih. Menghancurkan dua ulas bawang putih dan menambah beberapa sudu besar susu. Membenarkan ini mendidih juga. Apabila ia adalah cukup sejuk untuk berbelanja, minum susu.

6. satu ubat-ubatan rumah yang saya mendapati agak berkesan adalah campuran daun sirih, ajwain benih (dipanggil Omam dalam tamil) dan bawang putih. Mengambil masa beberapa daun sirih, menghancurkan beberapa ulas bawang putih dan menambah beberapa getilan dihancurkan ajwain benih. Menambah beberapa sudu besar air dan rebus juga. Memberi hanya cecair untuk kanak-kanak. Sirih dipanggil 'vetrilai' dalam tamil dan jenis partciular dipanggil 'Kamara vetrilai' adalah lebih baik untuk rawatan ini.

7. permohonan Vaporub. Saya diberitahu dan juga membaca bahawa doktor tidak percaya vaporubs yang berguna sama sekali. Walau bagaimanapun, sebagai ibu bapa anda akan melakukan apa sahaja untuk membantu tidur anak anda untuk atleast beberapa jam dan membersihkan hidung mereka adalah penting untuk ini. Saya mendapati bahawa anak saya tidak gembira untuk memohon vaporub itu. Saya memohon vaporub di dada dan belakang ketika memberi kanak-kanak saya mandi dan sapukan sedikit air panas pada kawasan-kawasan ini. Ini melepaskan vapurs dan membersihkan hidung.

8. Pastikan lembap bilik. Walaupun humidifiers komersial yang ada kita sedar bahawa apabila mengalami sejuk, jumlah yang amat tinggi kelembapan membantu sedikit kelegaan dan tidur. Kami menyimpan pengukus dapur dan mengisi semula ia. Kelembapan melegakan kesesakan. Menjaga bilik pada suhu sedikit tinggi membantu mengekalkan kelembapan. Kita harus bagaimanapun sentiasa memastikan kanak-kanak itu tidak terlalu panas.

9. Walaupun saya tidak pernah cuba, saya telah mendengar bahawa pemanasan minyak kelapa sedikit dan menambah kapur barus kepadanya dan memohon ke dada membantu melegakan kesesakan

10. Menggunakan minyak kayu putih, terutama di jari kaki besar dikatakan merangsang sinus dan melegakan kesesakan. Cabarannya adalah untuk membuat bayi atau kanak-kanak menawarkan kaki mereka untuk urut kaki ini!

11. Bagi orang dewasa, mempunyai beberapa dos teh halia. Samada anda boleh menambah setengah sudu teh serbuk halia kering ke dalam segelas air panas atau menghancurkan beberapa keping halia, tambah pada air dan rebus dengan baik sehingga air mula berubah warna.

12. terhidu asap dari kunyit juga membantu mengurangkan kesesakan terutama di kalangan orang dewasa. Saya mengambil sekeping kunyit kering dan membakar satu hujung. Asap memberikan kelegaan yang besar.

13. Ada apa yang kita panggil 'rasam' atau sup. Ia pada asasnya intipati beberapa perkara. Tambah satu sudu teh setiap - biji jintan putih dihancurkan, biji ketumbar dihancurkan dan sedikit serbuk lada hitam secukup air dan rebus juga. Tambah beberapa puri asam jawa atau pes dan sedikit garam dan minum seperti sup. Jika anda tidak mempunyai atau suka asam jawa, mempunyai cecair seperti merebus.

Ada di dalam fikiran bahawa sementara orang dewasa berjaya meniup hidung mereka atau meludah kahak, bayi dan bayi yang tidak boleh berbuat demikian. Biasanya mereka sama ada mengeluarkan kahak atau lulus dalam gerakan mereka dan dengan itu mempunyai beberapa najis longgar. Setelah berkata, ia sentiasa bernilai memeriksa dengan doktor anda jika anda bimbang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar