Selasa, 10 November 2015

Incense Jepun dan Kodo

Incense Jepun dan Kodo

Penghargaan kemenyan Jepun telah menjadi satu bentuk seni di Jepun. Kodo, atau "The Way of Incense," adalah satu bentuk seni tradisional Jepun yang berada di kedudukan antara dua tradisi klasik lain iaitu Sado (upacara teh) dan Kado (Ikebana, atau gubahan bunga Jepun). Kodo tidak begitu meluas seperti yang lain dua seni yang dinyatakan, namun saya telah mendapati bahawa ramai pengamal upacara minum teh juga biasa dengan seni membakar kemenyan.

Kemenyan Jepun dikatakan mempengaruhi mood dan membawa pengalaman yang santai dan menyeronokkan untuk orang yang menghayatinya.

Dikatakan bahawa terdapat 10 Penerimaan Virtues dari The Way of Incense:

-Ia Membantu untuk berkomunikasi dengan alam semula jadi dan alam semesta
-Ia Meremajakan minda dan badan
-Ia Melegakan mental atau rohani "pencemaran" yang membina
-Kodo Menggalakkan kecerdasan dan meningkatkan kepekatan
-Ia Memenuhi rasa kesunyian dan kesendirian
-Ia Membantu menenangkan anda semasa waktu-waktu sibuk dan tertekan
-Too Banyak tidak adalah satu perkara yang tidak baik
Loba dos kecil kemenyan melakukan keajaiban
Kemenyan -The boleh bertahan selama berabad-abad
Penggunaan -Daily tidak berbahaya

Ini tarikh seni tradisional dari zaman Muromachi (1336-1573) dan berasal sebagai permainan tidak rasmi bangsawan yang dimainkan. Ia mungkin kelihatan sangat formal pada masa kini, sering berlaku di bilik upacara minum teh dan kuil-kuil ketika memakai kimono, tetapi ia adalah benar-benar cara yang menyeronokkan untuk meluangkan masa, bercerita, atau melegakan kesendirian. Di sini anda boleh melihat kumpulan di dalam bilik tatami tradisional yang benar-benar menghadap ke taman Jepun yang indah, mewujudkan tempat yang tenang ke luar ini wangian indah.

Dalam satu majlis Kodo, kemenyan sebenarnya tidak dibakar seperti anda akan untuk meditasi solo atau hanya untuk menambah aroma yang ke rumah anda. A kayu wangi (Kyara, Rakoku, Sumatora, Manaka, Sasora dan Manaban) diletakkan di atas pinggan Mica atas api bahagian yang melepaskan wangian yang sangat halus. Enam jenis kemenyan mewakili Rikkoku Gomi, atau The Five Citarasa dari enam negara.

Pada majlis itu banyak perhatian diberi kepada alat-alat serta perbuatan membakar kemenyan, sama seperti upacara teh. Ia juga telah berkembang menjadi permainan cuba untuk mencari tahu apa yang wangi sedang dibakar. Pelajar seni ini sering mengambil pengajaran tradisional satu-satu dengan seorang guru, tetapi baru-baru kelas kumpulan juga telah menjadi lebih popular dan kurang formal. Kedua-dua sekolah yang paling predominatnt daripada Kodo adalah Sekolah Shino dan Sekolah Orie. Pelajar juga belajar daripada manual dan jurnal.

Kemenyan Jepun telah menjadi seni itu boleh tipu muslihat anda, merangsang deria, dan menenangkan anda. Kemenyan Jepun mempunyai banyak manfaat kesihatan dan juga membawa rasa kecanggihan dan ketenangan. Tempat-tempat seperti Grand Island Serene Gardens mendedikasikan diri mereka untuk menyebarkan ini tradisi budaya kedamaian dan bersantai. Pelbagai jenis kemenyan Jepun kualiti dan harga yang berbeza dibawa pada tempat seperti http://www.grand-island-serene-gardens.com/japanese-incense.html. Kodo dan kemenyan Jepun telah menjadi satu cara untuk berhubung dengan diri anda dan persekitaran anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar