Selasa, 10 November 2015

Schisandra Chinensis - Ciri-ciri penyembuhan Herb Terbongkar (Bahagian 1)

Schisandra Chinensis - Ciri-ciri penyembuhan Herb Terbongkar (Bahagian 1)
Schisandra adalah semak atau liana dengan batang berkayu 2 sentimeter tebal dan 8-15 sentimeter panjang. Bunga berwarna putih atau merah jambu dan boleh dilihat pada bulan Mei dan Jun. Buah-buahan buah agregat yang terdiri daripada 10-50 buah-buahan merah hitam dengan satu atau dua biji berbentuk seperti buah pinggang. Buah-buahan yang tumbuh masak pada bulan September dan Oktober. Schisandra biasanya dirujuk sebagai lima perisa berry.
Schisandra adalah berasal herba ke Timur Jauh, Sakhalin dan Kepulauan Kuril. Ia ditanam secara meluas di Timur Jauh dan ditanam di seluruh dunia. Anda perlu mengumpul buah-buahan apabila mereka masak sebelum fros. Hanya memotong buah agregat dan kering dalam kamera pengeringan pengudaraan yang baik pada suhu antara 50 dan 60 darjah Celsius. Anda secara beransur-ansur meningkatkan suhu dalam kamera, tetapi elakkan melebihi 60 darjah Celsius.
Buah Schisandra dengan benih mengandungi lignans, schisandrin, Gomisin, minyak pati, phytosterols, vitamin C, vitamin E, flavonoid, tanin, asid organik, gula, unsur-unsur mikro dan bahan-bahan biologi aktif.
Herba ini mempunyai perangsang dan kualiti tonik. Jika anda ingin meningkatkan anda keupayaan fizikal dan mental, anda perlu menggunakan ubat Schisandra selama 20-30 hari secara teratur.
Kesan penyembuhan herba terutamanya bergantung kepada schisandrins. Bahan-bahan ini bertanggungjawab untuk perangsang dan tonik tindakan kilang. Ubat Schisandra terbukti untuk melindungi sel-sel parenchymal hati. Apabila menggunakan ubat-ubatan ini, pesakit hepatitis mencapai keputusan terapi hebat dengan tiada kesan sampingan yang tidak diingini.
Buah-buahan dan ubat-ubatan yang diperbuat daripada mereka digunakan dalam kes kemurungan. Di samping itu, ia membantu untuk mencegah grumpiness, tidak hadir-fikiran dan kealpaan. Sama seperti akar ginseng, buah-buahan Schisandra membantu badan anda menyesuaikan diri dengan keadaan tertekan dan meningkatkan prestasi pelbagai organ-organ. Mereka terbukti untuk meningkatkan libido pada lelaki dan wanita. Selain itu, herba merangsang rahim dan meningkatkan stamina seksual lelaki.
Pemulihan yang diperbuat daripada buah-buahan dan benih boleh digunakan untuk menangani penyakit anemia, paru-paru, ketegangan dikurangkan arteri, penyakit buah pinggang, ketidakupayaan saluran darah, penyakit gastrousus (terutamanya, gastrik dengan kepekatan dikurangkan asid dalam jus gastrik), dan penglihatan dan gangguan pendengaran .
Anda pasti perlu berbincang dengan doktor anda sebelum menggunakan herba. Anda tidak boleh menggunakan ubat-ubatan yang diperbuat daripada Schisandra apabila menjadi jengkel dan saraf. Di samping itu, orang yang mengalami insomnia, gangguan jantung dan meningkatkan ketegangan arteri harus mengelak daripada menggunakan ubat-ubatan ini. Kadang-kadang ubat mungkin menyebabkan reaksi alahan. Dalam kes reaksi alahan, anda mesti menghentikan pengambilan ubat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar