Selasa, 10 November 2015

Anorexia Cure - Rawatan Berkesan dan Tetap Asli

Anorexia Cure - Rawatan Berkesan dan Tetap Asli

Anorexia adalah penyakit mental yang serius yang dikaitkan dengan keengganan untuk makan, ia memerlukan rawatan yang berkesan untuk menyembuhkannya seawal mungkin, kerana gangguan mental ini mempunyai kadar kematian tertinggi daripada yang lain. Orang daripada semua peringkat umur, bangsa, jantina dan kelas boleh mengalami ini walaupun ia adalah lebih biasa di kalangan wanita. Orang yang menghidap anoreksia mempunyai ketakutan yang sangat kuat dalam fikirannya daripada berat badan yang menjadikan dia amat keberatan untuk makan. Orang yang menderita dengan ini mendapat berbahaya di bawah berat badan dan boleh mengalami komplikasi lain untuk kesihatannya.

Beberapa tanda-tanda anoreksia yang tiba-tiba kehilangan berat badan dan pertumbuhan rambut nipis dan lembut pada muka. Orang dengan anoreksia boleh memasak makanan untuk orang lain tetapi akan keberatan untuk makan sendiri. Kadang-kadang orang tidak boleh makan di hadapan orang lain dan memotong makanan di kepingan yang sangat kecil sebelum memakannya. Orang yang menderita dengan gangguan ini menggunakan banyak ubat-ubatan untuk kekal kurus dan untuk mengurangkan kalori tambahan yang dia telah tidak digunakan sama sekali, penggunaan terlalu banyak julap, pil diet, mengambil vitamin dan pil sokongan lain sebagai alternatif kepada makan dan juga terlibat dalam muntah yang disebabkan diri beberapa gejala-gejala lain tiada selera makan.

Epal sumber yang kaya dengan vitamin dan mineral dan bersama-sama dengan bentuk susu diet yang mencukupi bagi orang yang dewasa. Makan epal dan kemudian memakan segelas susu dengan madu dicampur dalam ia bukan sahaja akan menyediakan tenaga yang mencukupi dan nutrien penting untuk badan tetapi ia juga membuang semua kesan positif bulat mengenai kesihatan. Apa-apa diet yang membantu dalam mendapatkan kejelasan mental untuk keluar dari obsesi. Badam dan walnut juga sangat membantu dalam menyembuhkan anoreksia berkesan. Badam boleh direndam semalaman di dalam air dan pada waktu pagi pes boleh dibentuk dengan mengisar mereka selepas membuang lapisan mereka. Lebih halus pes badam akan lebih berkesan dalam menyembuhkan menjadi tiada selera makan. Badam mempunyai ciri-ciri untuk mengasah ingatan dan mengaktifkan sel-sel otak.

Peningkatan pengambilan semua jenis buah-buahan yang membantu dalam mendapatkan rawatan kekal untuk mengubati tiada selera makan, buah-buahan yang ringan pada sistem pencernaan, rendah kalori berbahaya tetapi sumber yang kaya dengan nutrien yang diperlukan, mereka boleh menggalakkan fungsi normal semua sistem badan untuk menangkis tiada selera makan juga. Mengunyah daun selasih secara teratur dua kali dalam sehari juga merupakan rawatan yang sangat baik untuk anoreksia sebagai selasih mempunyai ciri-ciri perubatan yang amat sangat berguna mengepam keluar toksin daripada badan yang terkumpul di dalam perut atau mengalir di dalam darah, yang akhirnya merupakan petanda baik bagi kesihatan mental juga.

Bawang putih juga menyediakan rawatan yang berkesan untuk anoreksia kerana ia membersihkan darah dan merupakan pembuka selera yang sangat baik; ia boleh digunakan dalam makanan, sup dan sebagai bahan salad dalam bentuk mentah juga. Di antara herba lobak pedas telah digunakan sejak zaman berzaman untuk merawat tiada selera makan kerana sifat selera makan meningkatkan itu. Tabiat yang baik juga sangat penting untuk rawatan yang berkesan dan kekal tiada selera makan seperti bersenam, terlibat dalam aktiviti-aktiviti rekreasi untuk menangani tekanan dan kemurungan, tidur untuk jangka masa yang mencukupi, penggunaan air dan mengelakkan makanan diproses. Mengelakkan pengambilan teh, kopi, alkohol dan minuman adalah sangat penting kerana ini kesan buruk dilemparkan pada rawatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar