Rabu, 11 November 2015

Home Pemulihan yang berkesan untuk Denggi Kerja Yang

Home Pemulihan yang berkesan untuk Denggi Kerja Yang

Demam denggi adalah salah satu daripada penyakit-penyakit virus berjangkit merebak melalui gigitan nyamuk. Wanita Aedes aegypti hidup di dalam air bertakung persekitaran dan menjadi pembawa virus. Penyakit ini dicirikan oleh ringan kepada demam panas, sakit kepala, sakit dan ruam sendi dan otot. Demam denggi juga dikenali sebagai demam tulang pecah, kerana sakit yang teruk dialami pada tulang dan otot. Ringan Demam denggi tidak menimbulkan sebarang ancaman yang serius, tetapi keadaan mungkin menjadi lebih teruk jika tiada ubat-ubatan yang betul. Denggi Berdarah menyebabkan pendarahan dalaman dan boleh membawa kepada kematian. Demam denggi boleh didiagnosis dengan simptom dan ujian darah dalam beberapa hari demam.

Gejala

Demam denggi boleh didiagnosis oleh petanda yang berikut

1. Ringan kepada demam panas sekitar 105 F
2. Sakit yang teruk pada sendi tulang
3. sakit kepala sengit dan sakit belakang
4. Hilang selera makan
5. Rupa ruam di seluruh badan
6. Loya diikuti oleh muntah

Sakit perut yang berpanjangan, pendarahan dubur dan hidung adalah tanda-tanda Denggi Berdarah

Punca

Demam denggi adalah disebabkan oleh gigitan nyamuk Aedes betina. Nyamuk membiak di bersih, air bertakung di persekitaran rumah dan menyebarkan jangkitan kepada beberapa orang di kawasan itu. People, yang tidak mengambil perlindungan yang cukup dari gigitan nyamuk, mungkin mengalami penyakit ini.

Pemulihan Rumah untuk Denggi

Beberapa ubat-ubatan rumah yang berguna boleh sangat membantu dalam merawat denggi.

1. Seseorang itu perlu mengurangkan pendedahan kepada nyamuk sejauh mungkin dan tidak berehat dan bersantai di subuh atau senja, apabila nyamuk yang paling lazim.

2. Kelambu, salap penghalau nyamuk dan ubat hendaklah sentiasa digunakan semasa tidur pada waktu malam, untuk mengelakkan gigitan nyamuk.

3. daun selasih Kudus adalah sangat berguna dalam mencegah dan merawat denggi. Minum merebus daun selasih dan serbuk buah pelaga, menambah sedikit garam dan susu membantu dalam mengurangkan demam panas.

4. Juice diambil dari dua daun betik mentah membantu dalam mencegah Denggi.

Teh herba 5. Minum beberapa cawan pf disediakan daripada daun selasih, halia dan serbuk buah pelaga amat berkesan dalam mengurangkan demam.

6. Jus oren adalah digunakan secara meluas untuk merawat demam denggi. Minum jus oren membantu dalam pencernaan, meningkatkan kencing dan meningkatkan sistem kekebalan tubuh untuk melawan penyakit ini.

7. Banyak air atau jus buah-buahan yang dicairkan harus diberikan kepada pesakit untuk mengekalkan keseimbangan air yang diperlukan tubuh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar